top

AlbaniaBulgariaCipruEgiptGreciaPortugaliaSpaniaTunisiaTurcia

Oferte Litoral 2024 Kavarna

Oferte cazare si hoteluri pentru Litoral 2024 Kavarna

Oferta pentru Litoral 2024 Hotel Lighthouse Golf & Spa 5* - Mic Dejun/Demipensiune/All Inclusive

Hotel Lighthouse Golf & Spa 5*

White Lagoon Beach Resort 4*

De la: 33.6 euro de pers/noapte valabil pentru Litoral 2024
-10%

Astazi este a cincea zi in care ne-am trezit si zambetul larg al lui Claudiu nu ne-a mai intampinat. Inca o zi fara rasului molipsitor al celorlati turisti care intre timp ne-au devenit prieteni. Inca o zi fara Catalin care sa ne prezinte programul aventuros pentru astazi. O simpla zi, in care Darina nu o sa ne mai povesteasca soptit legendele de necrezut ale statiunii de litoral, Kavarna. Si totusi, este o zi in care stim cu siguranta ca ne vom intoarce.

Aceasta ultima vacanta nu a fost numai o excursie. A fost o experienta inedita care ne-a transformat viata. A rezultat un grup de 9 oameni care au repetat „ia curba si intoarce-te” pentru mai bine de 8 ore. Dar haideti sa ajungem acolo pas cu pas. Va voi povesti doar primele doua zile, pentru ca vreau sa va starnesc curiozitatea si nici nu e locul aici pentru mai mult.

Dintre noi, 11 au parasit Sofia in seara de Joi, conducand tot drumul pana in Kavarna. As vrea sa-mi iau un ragaz pentru a puncta ceva important aici: niciodata (niciodata) sa nu faceti ca noi. Desi Bulgaria este extrem de ofertanta, autoritatile au mult de lucru in ceea ce priveste acest traseu si conditiile lui.

Am ajuns in Balgarevo la 3 dimineata. Dupa ce ne-am relaxat la un pahar de bere (sau mai multe, de la un punct incolo nu am mai tinut socoteala), ne-am bagat in pat entuziasti pentru ce ne va pregati ziua de mine. Si credeti-ma, aveam o gramada de lucruri pe care sa le asteptam cu bucurie!

Ziua 1: Cap Kaliakra, pesterile si cea mai fascinanta priveliste dintotdeauna

De indata ce ne-am trezit de dimineata, in prima noastra zi, ne-am dat seama cat de uimitoare este zona in care ne aflam. Eram inconjurati de case traditionale cu gradini de un verde electrizant si flori care parca zambeau. Doamne, si mirosul acela divin de cafea proaspata.

La ora 9 ne-am intalnit cu Catalin, Darina si Mihaela cu care am inceput sa tesem programul pentru acea zi. Habar nu am ce s-a intamplat mai departe pentru ca atunci cand am plecat, adica o ora mai tarziu, Elena si cu mine stiam un singur lucru: urmareste masina lui Catalin. Si totusi a fost suficient pentru noi pentru ca este genul de om in care ai incredere in secunda in care il vezi.

Cap Kaliakra

Prima noastra oprire a fost bineinteles la legendara atractie naturala, Cap Kaliakra, care sta mandra si-si etaleaza frumusetea deasupra coastei Marii Negre amintindu-ne subtil de cele 40 de virgine care s-au arucat de pe stanca, preferand moartea in locul sclaviei. Legenda este deosebit de frumoasa, mai ales daca e ascultata la fata locului. Dupa ce am facut poze cat cuprinde si ne-am plimbat de jur imprejur, am continuat catre urmatoarea destinatie: Ongal.

Ongal

Mai mult de 7000 de ani de istorie au fost prezentati in 30-40 minute! Centrul istoric Ongal cu sistem audio-video este o adevarata bijuterie. Imi doresc ca toate locurile pe care le vizitam in Bulgaria sa fie ca asta. Pentru a fi si mai atractiv pentru vizitatori, a fost adaugata o cafenea unde puteti bea ceva inainte sau dupa ce va prostiti jucandu-va cu sabii si armuri stravechi (nu ni s-au parut a fi chiar replici).

Yailata

Urmatoarea oprire a fost la rezervatia arheologica Yailata iar datorita Darinei, excursia noastra a fost inedita. Ne-am fi dorit sa ramanem aici, atat de frumos este peisajul cu pesterile sculptate in piatra.

Pesterile Tyulenovo

In continuare am oprit la mai multe pesteri ascunse in stancile de langa plaja. Dupa cum ne-a spus Catalin, sunt multi localnici care nu stiu de existenta lor. Ceea ce m-a surprins pe mine in schimb a fost faptul ca acest loc este unul din putinele zone fara acoperire pentru semnalul la telefon asa ca daca va cautati o locatie perfecta pentru meditatie, asta e.

Pentru a incheia ziua, ne-am indreptat spre una din cele mai fotografiate locatii din Bulgaria – Arca Tyulenovo. Va recomand cu caldura sa o vizitati cat mai curand. Dupa parerea noastra nu va mai rezista prea mult timp cu dusmani atat de inraiti ca apa si vantul.

Asadar, ziua noastra s-a incheiat cu o cina la restaurantul Bistro Central Park. Am fost cu adevarat binecuvantati de faptul ca aveam cu noi oameni ai locului care au stiut unde sa mergem pentru o masa copioasa. Am primit chiar si o surpriza, un tort pentru sarbatoritul nostru, Tudor!

Ziua 2: Aventura in caiac, plimbare cu barca si festivalul care m-a facut sa plang

Cine ar fi crezut ca o excursie cu caiacul poate fi atat de grozava? S-a dovedit a fi o adevarata aventura ce nu ma sfiesc sa o recomand oricui, indiferent de nivelul de rezistenta la efort. Daca veniti pe coasta de litoral a Marii Negre, in Bulgaria nu aveti cum sa ratati asta. Ceea ce au aranjat Catalin si Claudiu pentru noi a fost de departe una din amintirile importante.

Ne-am petrecut mare parte din zi pe plaja Bolata si in mare, trecand de la caiac la barca si invers si zambind in tot acest timp atat de mult incat la sfarsitul zilei ne dureau obrajii. Bronzati cum se cuvine si fericiti ca niste copii in magazinul cu dulciuri ne-am indreptat spre Nash Dom Guest House pentru a servi pranzul. Atat spun: a fost delicios!

Urmatoarea oprire a fost festivalul „Cu Bulgaria in inima”. A fost extraordinar! Atat de frumos incat dupa una dintre reprezentatii m-am emotionat asa tare ca mi-au dar lacrimile. Atunci cand m-a vazut ca plang, Claudiu a asteptat in tacere si mi-a dat posibilitatea sa ma exprim in voie pana cand am fost pregatita sa plecam. Nu stiu cum dar numele festivalului s-a potrivit de minune pentru ca am plecat cu inima plina de bucurie si de frumos.

Restaurantul la care am mers dupa a fost modul perfect de a incheia seara. Am mancat la Mehana Sf. Gheorghe, un local traditional care ne-a lasat fara suflare! Si nu, nu sunt metaforica fiindca pentru mai bine de 5 ore nu ne-am oprit din a dansa dansuri populare bulgaresti. A fost magic, racoritor si incantator! Totul a fost posibil bineinteles si datorita bucatariei deosebite care ne-a satisfacut toate poftele.

Cum de a fost aceasta experienta din Kavarna atat de transformatoare pentru noi?

Inainte de a merge in vacanta, am primit o propunere de a calatori in Africa pentru un an de zile. Initial, cand am primit e-mailul aproape ca m-am apucat deja sa-mi fac bagajele. Apoi am ajuns pe litoral in Kavarna si am intalnit oameni noi si am cunoscut frumuseti care nu credeam ca exista in acesta tara. Si apoi, am realizat: desi Africa este o destinatie tentanta si pe care imi doresc cu siguranta sa o vizitez, mai am multe de descoperit in atatea alte locatii din aceasta lume.

Orasul Kavarna, desi pe litoral, este situat pe un tarm stancos in partea de nord a tarmului Marii Negre din Bulgaria, la 63 km nord-est de Varna. Frumoasa linie de coasta din Kavarna se intinde pe mai mult de 42 km, iar suprafata totala de plaja a municipalitatii masoara nu mai putin de 74,000 de metri patrati, avand o populatie de aproximativ 11,000 de locuitori.

Dovada existentei activitatii umane in aceasta zona, dateaza din mileniul al treilea inaintea erei noastre, iar grecii asezati in Mesembria (actualul Nessebar), au colonizat regiunea inca din secolul cinci inaintea erei noastre. In antichitate si perioada medievala, orasul Karvuna era un important centru economic si cultural, care alaturi de Kaliakra erau cele mai mari orase ale municipalitatii. Dupa secolul XV, Karvuna a devenit Kavarna, nume care il poarta si astazi.

Coasta este foarte variata, cu stanci combinate cu plaje si pesteri, formatiuni abrazive si fisuri, care alaturi de valurile marii si vegetatia unica, fac din Kavarna o statiune faimoasa pentru mediul ecologic si deosebit de curat. Astazi Kavarna este conoscuta ca fiind si capitala muzicii rock din Bulgaria, aici adunandu-se in fiecare vara cantereti si formatii de muzica din intreaga lume, pe o singura scena.

Tot la Kavarna se afla si Muzeul National Arheologic Yaylata, unde se pot admira descoperiri din zona, foarte interesante, Muzeul de Istorie si Muzeul etnografic. Kavarna este foarte cunoscuta astazi de turisti, prin terenurile sale de golf si resorturile luxoase de 5 stele, dar si aparthoteluri si sate de vacanta (Russalka Holiday Village), sau mini statiuni (White Lagoon). Pentru cei ce apreciaza natura salbatica, linistea, dar si confortul pentru vacanta lor de vara pe litoral, statiunea Kavarna din Bulgaria, este locul cel mai potrivit.
Recomanda ofertele pe retelele sociale

AlbenaBalchikConstantin si ElenaDuni Royal ResortEleniteKavarnaKranevoNessebarNisipurile de AurObzorPomoriePrimorskoSozopolSunny BeachSunny DaySveti Vlas
Testimoniale
Doamna Pop: Voiam sa va multumesc pentru oferta si promptitudine, totul a fost OK, hotelul Caraiman din Sinaia este f. frumos si Revelionul a fost deosebit, multumim mult!...